Themas

  • Waar kan ik bij helpen?

    Wanneer je je aanmeld voor een persoonlijk voedingsplan, kun je ook met al je vragen terecht in de WhatsApp groep, waar ik antwoord zal geven op de vragen.

    Toch bieden 1 op 1 coaching-gesprekken zeker voordelen.

    Om je een beter idee te geven waar ik je mee kan helpen tijden een persoonlijk coaching gesprek, vind je hier onder een aantal thema’s.
    (Klik op het kopje om te openen)

  • Stok achter de deur/controle-moment

    Wanneer het niet gaat zoals gehoopt/gepland, kun je mij altijd een berichtje sturen.

    Toch merk ik vaak dat men dit niet altijd doet.

    Na de aanmelding voor een persoonlijk voedingsplan worden er vaak allerlei plannen en voornemens gemaakt. Dit gaat vaak een tijdje goed totdat er een onverwachte gebeurtenis plaats vindt (die op dat moment net even belangrijker lijkt). De goede voornemens worden even op “pauze” gezet, met de intentie dit weer op te pakken als het even iets “rustiger” is. Vervolgens gebeuren er weer andere dingen, waardoor vergeten wordt het weer op te pakken. Dat is natuurlijk zonde.

    Wanneer wij een afspraak hebben ingepland voor een persoonlijk gesprek, is er altijd een controle-moment. We kunnen de situatie bespreken en ik kan je vervolgens tips geven hoe je toch zo goed mogelijk met de situatie om kunt gaan zodat je straks niet weer van voor af aan moet beginnen.

  • Uitleg voedingsplan en tips

    In de handleiding en op de website is veel uitleg te vinden over het voedingsplan en alles dat hierbij komt kijken. Ook kun je in de WhatsApp groep al je vragen stellen en worden er veel tips gedeeld.

    Toch vind men het vaak prettig om even 1 op 1 met mij te spreken. Je kunt mij dan de vragen stellen die je hebt.

    Nog een voordeel; Ik heb gemerkt dat men het zichzelf vaak onnodig moeilijk/ingewikkeld maakt. Tijdens een 1 op 1 gesprek kan ik met je meedenken en je tips geven waardoor het nog makkelijker/beter gaat en je zeker weet dat je niet per ongeluk dingen verkeerd doet. Hierdoor zul je makkelijker en sneller je doelen kunnen behalen.

  • Je kennis vergroten

    Het persoonlijke voedingsplan sluit aan bij jouw persoonlijke macro behoeften (voedingstoffen en calorieën). Hier in staat precies wat en hoeveel je van per dag kunt eten, zodat je zeker weet dat je alles in de juiste hoeveelheden binnen krijgt.

    Wanneer je niet de alleen maar strikt volgens het voedingsplan wilt eten, is het uit handig dat je de kennis aanleert waardoor je zelf leert in te schatten hoe je moet eten om je gezondheidsdoelen te behalen en vooral ook te behouden op de lange termijn.

    Tijdens een coaching gesprek kan ik je meer uitleg geven , waardoor jij uiteindelijk ook zelf een voedingsdeskundige wordt. Ik vind het namelijk belangrijk dat je voor jezelf leert nadenken.

    Er worden immers zoveel adviezen gegeven. Het ene advies spreekt het andere tegen.

    Wat is nu waar?

  • Helpen met de juiste mindset en inzichten

    Misschien wel het belangrijkste onderdeel waar ik bij kan helpen is het aanleren van de juiste mindset en het helpen verkrijgen van de benodigde inzichten.

    Je zou denken dat, wanneer je weet wat je moet doen, jij je doelen wel zult behalen. Toch is dat niet altijd voldoende.Weten wat je moet doen en het daadwerkelijk doen (en volhouden), zijn twee verschillende dingen.

    Ik zal een heel simpel voorbeeld geven:

    Iedereen weet wel dat wanneer je overgewicht hebt, het belangrijk is om veel te bewegen en minder te gaan eten. Toch heeft een groot deel van de bevolking te maken met overgewicht. De meeste mensen die overgewicht hebben, zouden liever een gezond gewicht willen hebben.

    Waarom vertonen we dan toch gedrag waarvan we weten dat het in de weg staat van het behalen van onze doelen?

    Het grootste deel van ons gedrag is onbewust, we leven op de automatische piloot, we blijven hangen in oude patronen.

    De eerste stap naar verandering is bewustwording.

    Wanneer je je bewust bent van wat je doet en waarom je dit doet, kun je je gedrag veranderen.

    Het is dan geen struggle/gevecht meer.

    Het is dan niet zo dat je niet meer de “verkeerde dingen” mag eten, maar dat je dit niet meer wilt eten.

    Niet meer mogen voelt als een beperking. Niet meer willen is een keuze.

    Je krijgt meer controle over je leven.