voorbeeldindelingen

Zijn er meer voorbeeld indelingen?

Het persoonlijke voedingsplan is bedoeld om een gezonde leefstijl aan te leren die je voor langere tijd kunt volhouden en aansluit bij jouw persoonlijke leefsituatie.
Met behulp van de producten en de genoemde hoeveelheden heb je een duidelijke richtlijn, zodat je de juiste hoeveelheid en verhouding van voedingstoffen binnenkrijgt die aansluit bij jou persoonlijke behoefte. Deze heb ik voor jou berekend.

De 3 voorbeeldindelingen zijn er om je uit te leggen hoe je het voedingsplan kunt toepassen (samen met de handleiding, de mail, info op de website, en natuurlijk de WhatsApp groepen). Het is niet de bedoeling dat je de rest van je leven gaat eten volgens een vaste indeling. Het is juist belangrijk dat je zelf indelingen gaat maken die passen bij jouw leefstijl en voorkeuren. Wat belangrijk is, is dat je de juiste hoeveelheid en verhouding voedingsstoffen binnen krijgt.

Om je een voorbeeld te geven; het is belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Een goede bron van eiwitten zijn mager vlees (kipfilet, varkenshaas, biefstuk etc.) of mager vis (tonijn, kabeljauw koolvis etc.). Ik heb berekend hoeveel eiwitten jij persoonlijk nodig hebt en hoeveel mager vlees/vis, je moet eten om deze hoeveelheid binnen te krijgen. Het maakt verder niet uit of je in de middag kipfilet in de salade eet of in de avond kabeljauw bij het avondeten eet. Zolang je maar 1 product uit de categorie mager vlees/vis kiest en de hoeveelheid aanhoudt die ik voor jou berekend heb.

Ik heb het voedingsplan bewust op deze manier samengesteld, omdat je op deze manier eindeloos kunt variëren. Je kunt dus steeds een menu samenstellen op basis van jouw eigen voorkeur. Ik kan me voorstellen dat dit wennen is, om hier je eigen weg in te vinden. Het is uiteindelijk de bedoeling om je eigen leefstijl/voedingsstijl te ontwikkelen.

Samengevat. Door dat je nu zelf kunt kiezen wat je wilt eten en hierin kunt blijven variëren, kun je hier juist een gezonde leefstijl van maken die je voor langere tijd kunt blijven volhouden.

Ook in de “recepten & gerechten” WhatsApp groep kun je veel voorbeelden vinden en inspiratie opdoen.

Vind je het moeilijk om indelingen te maken? Stel je vragen gerust in de WhatsApp groep. Door de deelnemers onderling worden er dan vaak al veel tips en voorbeelden gegeven. Ook ik ben actief in de WhatsApp groepen en beantwoord daar vragen.

Wil je de vragen liever niet in de WhatsApp groep stellen en/of wil je dat ik je help bij het samenstellen van (meer) dagindelingen. Dan is het mogelijk om een persoonlijk coaching-gesprek bij mij in te plannen. Ik zal dan tijd reserveren, speciaal voor jou. Op die manier kan ik al jouw vragen beantwoorden, je uitleg en tips geven en jou helpen bij datgene waar jij hulp bij kunt gebruiken.

Indien je aanvullend verzekerd bent, wordt dit in de meeste gevallen vergoed.
Heb je nog verdere vragen?
Stuur mij gerust een bericht.